Bijna klaar voor vertrek!!:) - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Babke & Elise - WaarBenJij.nu Bijna klaar voor vertrek!!:) - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Babke & Elise - WaarBenJij.nu

Bijna klaar voor vertrek!!:)

Blijf op de hoogte en volg Babke & Elise

26 Februari 2015 | Nederland, Arnhem

Hallooo luitjes,

Het is bijna zover, over 3 dagen vertrekken wij naar Afrika!!:)
De inentingen zijn ingespoten, het visum is geregeld en nu nog onze koffers pakken! We mogen allebei twee koffers van 23 kilo meenemen. Dit betekend dat wij veel schoolspullen en spelletjes mee kunnen nemen voor de kinderen in Ghana.

Voor ons afstudeerproject zijn wij in contact gekomen met de stichting Bouwen Ghana. Het doel van ons project is een zelfvoorzienend schoolgebouw ontwerpen voor in Ghana. Tijdens ons verblijf gaan we verschillende onderzoeken uitvoeren. Het is de bedoeling om 3 scholen te bezoeken die op dit moment gebouwd worden. Hier kunnen wij zien op welke manier dit in Ghana gaat.

Zondag om 14:00 uur vliegen wij richting Ghana, en landen in Accra. Wij landen om 20:00 uur Ghanese tijd in Ghana. Hier in Nederland is het dan 21:00 uur, één uurtje tijdverschil dus! Wij worden hier opgehaald door Barbara, ons aanspreekpunt van stichting Bouwen Ghana. Wij slapen die nacht in Accra omdat het s' avonds niet verantwoord is om nog te reizen.

De volgende dag rijden we met Barbara, haar man en de opvolger van Barbara naar het binnenland om een project te bezoeken. We zullen die nacht overnachten in Kumaru, een dorpje dicht bij Issah Krom. De volgende dag zullen we in Issah Krom een kliniek met huisvesting in aanbouw gaan bekijken.

Na het bezoek in Issah Krom gaan wij woensdag weer terug naar de kust. Wij verblijven de rest van de dagen in Winneba. Wat er dan op de planning staat is voor ons nog een vraagteken. 6 maart is een feestdag in Ghana. Dit is een nationale onafhankelijkheidsdag. Wij zijn benieuwd hoe dit gevierd gaat worden.

Het is nog maar de vraag of wij internet hebben in Ghana. Wij willen jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van de dingen die wij zien en doen. Maar zonder internet gaat dit nogal lastig.

Wij hopen dat we snel weer iets van ons kunnen laten horen!!:)

Daaaaaaaaag,

Gegroet,
    Caminofrans

• 26 Februari 2015 - 16:28

Bianca :

Leuk om jullie te volgen (als je internet hebt

• 26 Februari 2015 - 20:18

Veron:

Heel veel plezier dames.
    Dat het een hele mooie en leerzame ervaring mag worden!

• 27 Februari 2015 - 11:06

Sjaak Zuidhoek:

Ga je zeker volgen, heel veel geluk, wijsheid en plezier!!